Kronologi Meninggalnya Pak Ngah Pencipta Lagu Cindai di Batam

Kronologi Meninggalnya Pak Ngah Pencipta Lagu Cindai di Batam

Pak Ngah Suhaimi (Foto: Kosmo)

Batam - Komposer lagu Melayu asal Malaysia, Datuk Suhaimi Mohd Zain atau lebih dikenali sebagai Pak Ngah, meninggal dunia akibat kegagalan jantung di Batam, Kepri, pada pukul 15.15 petang hari ini.

Kabar duka itu disampaikan sumber dari Pak Ngah Production, Abdul Rahman Mahadi kepada Bernama. Namun informasinya, Pak Ngah dikabarkan dilarikan ke rumah sakit di Tanjungpinang dan meninggal di sana. Namun beberapa media Malaysia menyebutkan Pak Ngah meninggal di Batam.

"Pak Ngah bertolak ke Batam pada Jumat lepas atas urusan kerja dan almarhum ada mengadu tidak sedap badan pada malam Maghrib pada hari yang sama dan kemudian diantar ke rumah sakit.

"Setelah berada di sana, almarhum dinyatakan gagal jantung dan kemudiannya dimasukkan ke UGD (ICU) pada Jumat hingga semalam," katanya seperti dilansir dari Bernama.

Menurutnya, saat dalam penerbangan balik, keadaan Pak Ngah sudah tidak stabil dan diarahkan oleh tim medis untuk kembali ke Batam.

"Mestinya (saya) jemput beliau hari ini untuk hantar ke rumah sakit Tawakal KPJ, Kuala Lumpur, tetapi sayangnya beliau sudah tiada," katanya lagi.

Jenazah akan dibawa dari Batam melalui feri pada pukul 8.00 pagi esok dan akan dikebumikan berhampiran kediamannya di Setapak di sini.

Pak Ngah meninggalkan seorang isteri, Datin Sharifah Mahani Syed Kasim dan seorang anak lelaki dan perempuan.

Nama Pak Ngah sudah tidak asing lagi dalam dunia hiburan terutama melalui lagu ciptaannya berirama Melayu.

(snw)

 


Komentar Via Facebook :

Berita Terkait

close

Aplikasi Android Batamnews